Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lonny Annemiek - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lonny Annemiek - WaarBenJij.nu

Vietnam

Door: Lonny en Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Lonny

25 Februari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal :),

Al lange tijd niets geschreven. Onderhand hebben we Thailand al een tijdje achter ons gelaten en zijn we Vietnam al van boven naar beneden gereisd. In Vietnam hebben we de toeristische route genomen (zowat alle highlights van de lonely planet die we gemarkeerd hadden haha). We komen ook steeds weer mensen tegen die we al hebben leren kennen in het noorden van Vietnam en ongeveer dezelfde route afleggen. De stops die we gedaan hebben in Vietnam zijn: Hanoi, Halong Bay, Hue, Hoi An, Nha Trang, Mui Ne en Ho Chi Min City (Saigon). In het noorden van Vietnam was het erg koud. Dikke vesten, sjaals en lange broeken kon ik eindelijk aan zonder commentaar van Miek ;).
Van het noordelijke deel was Halong Bay ongelofelijk mooi, zelfs het koude weer en de mist konden dit niet verpesten. We hebben 2 dagen op een boot doorgebracht, gegeten als koningen, gekanood, mooi koraal gezien en als enigste gekken gezwommen in Halong Bay (met extra credits voor Miek met twee keer zwemmen).
In Hanoi hebben we het lichaam van Ho Chi Min gezien, wat erg indrukwekkend was (ook al het gedoe daarom heen, de marcherende militairen in witte pakken, de strenge beveiliging en de vele mensen).
In Hue hebben we 1 dag doorgebracht en vooral de paleizen bekeken en uren gezocht voor een klein museumpje. Terwijl we gevolgd werden door tuctucs dan toch eindelijk gevonden. Vanaf Hoi An werd het weer wat warmer weer en konden eindelijk de lagen kleding weer uit en konden we zelfs aan het strand liggen (en dus verbranden). Verder hebben we in Hoi An in een van de vele tailor shops jurken laten maken voor maar iets minder dan €20.
Verbrand, 12 uur lang in de nachtbus naar Nha Trang overleefd. Nha Trang had bijna een stad in Rusland kunnen zijn, zoveel Russen zijn er. Zelfs de menu's en flyers die uit gedeeld worden zijn in het Russisch. Na hier een paar dagen aan het strand gelegen te hebben, gesnorkeld en de tempels en kathedralen in de stad bekeken te hebben zijn we gevlucht naar Mui Ne. Waar altijd een hele sterke wind staat en daardoor de plek is voor watersport. Het uitzicht vanaf het strand bestond dan ook vooral uit kite surfers, sommige ploeterend om rechtop te staan en andere sprongen 6 meter door de lucht. Het enigste nadeel is dat je 'levend geschubd' wordt als je aan het strand ligt dus dat hebben we maar niet gedaan. We hebben wel In Mui Ne de witte en rode duinen bezocht en een vissersdorpje.
Na lang langs de kust gereisd te hebben, hebben we deze ingeruild voor de grote drukke stad, Saigon. Wat weer even wennen is, maar geen moment om je te vervelen. Er is hier een soort bier straat, waar iedereen langs de weg op plastic stoeltjes goedkoop bier drinkt. Als je op de goeie plek gaat zitten betaal je maar 17 cent voor een biertje en anders betaal je rond de 50 cent, ook niet slecht dus. Maar echt rustig een biertje drinken zit er niet in, ondertussen rijden er scooters en taxi's vlak langs, verkoopster staan constant voor je neus, kinderen geven een treurige vuurshow en duwen slangetjes (het dier) door hun neus en hun mond weer uit en daarnaast is het er ook erg leuk mensen kijken.
We blijven nog een paar dagen in Saigon en gaan nog met een tour naar het Mekong rivier gebied. Daarna vertrekken we naar Phu Quoc Islands helemaal in het zuiden en vlak bij Cambodia, wat onze volgende stop is.

• 25 Februari 2014 - 13:50

Jellena:

Wat leuk allemaal!

• 25 Februari 2014 - 19:40

Henk En Marga:

Dag lieve meiden,
    Fijn om weer iets van jullie te horen! Als we het zo kunnen bekijken maken jullie van jullie rondreis een mooie mix van relaxen en cultuur snuiven. Prachtig!
    Hebben jullie nog iets mee gekregen van de Olympische Spelen of zijn jullie alleen op de hoogte gebleven via Fon en Daan? Wel wat gemist hoor, maar daar denken jullie waarschijnlijk heel anders over

• 26 Februari 2014 - 12:17

Henny:

Hallo lieve meiden,
    Jullie vermaken je uitstekend lees ik, fijn dat alles goed gaat, inmiddels de kaart op het werk ontvangen. Ik hoop dat inmiddels het verbrande plaats heeft gemaakt voor een mooie bruine kleur. Wederom mooie foto's. Geniet ervan dames en ik kijk uit naar jullie volgende verslag en foto's.
    Liefs.

Tags: vietnam