Koh Samet - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Lonny Annemiek - WaarBenJij.nu Koh Samet - Reisverslag uit Ko Samet, Thailand van Lonny Annemiek - WaarBenJij.nu

Koh Samet

Door: Miek en Lon

Blijf op de hoogte en volg Lonny

19 Januari 2014 | Thailand, Ko Samet

Onze eerste paar dagen in Thailand hebben we doorgebracht op Koh Samed, een eiland 200 km onder bangkok. Op de weg hiernaar toe hebben we luxe gedaan en een taxi gepakt (rit van 3 uur). Na 20 min. kregen we een lekke band. De taxi chauffeur heeft langs de snelweg een nieuw band er op gezet en onderweg kocht hij ook nog even een nieuwe band. Uiteindelijk zijn we met de speedboot afgezet op Koh Samed (zoals verwacht meteen behoorlijk afgezet).

Op Koh Samed vooral op het strand gelegen, rustig gewend aan het eten en het eiland verkend. Opvallend zijn de vrouwelijke mannen met zeer lange nagels en het grote contrast tussen waar de toeristen zijn (heel mooi) en daar waar de plaatselijke bevolking woont (dat is een stuk armoediger en viezer; veel afval, plastic flessen etc). Daarnaast zijn de "sexy" fotoshoots van alle toeristen hilarisch om te zien, denk aan dikke man die sexy liggend poseert op een rots aan zee.

Morgen gaan we verder naar Khorat en naar het daar in de buurt gelegen historical park Prasat Phanom Rung.

• 19 Januari 2014 - 14:38

Chris En Cora:

Hallo meiden, wat ziet dat er heerlijk uit. jullie zullen heel veel moois zien en ook nog vaak "afgezet "worden. Pas maar op, anders moeten jullie na een maand weer naar huis. Geniet er maar van, dan genieten wij met jullie mee, zeker als jullie van die mooie en leuke foto's met het verslag meesturen.
    Veel plezier en doe voorzichtig ("niet met vreemde mannen mee", zei mijn moeder altijd).
    Liefs voor jullie en een kus van ons, Chris en Cora.

• 19 Januari 2014 - 15:22

Jenta:

Hai Ladies, dat ziet er heerlijk uit. Niet gek om het avontuur mee te starten.
    Veel liefs, Jenta en de rest.

• 19 Januari 2014 - 17:48

Henk En Marga:

Dag Annemiek en Lonny,
    We hebben net jullie eerste berichtjes gelezen en de foto's bekeken. Dat ziet er lekker relaxed uit dames! Natuurlijk even bijkomen van de lange reis en de eerste indrukken. Jullie zijn in een compleet andere wereld terecht gekomen, heel wat anders dan de Amsterdamse grachten nietwaar?
    Ga er lekker van genieten!
    Heel veel plezier samen.

Groeten, Joost, Henk en Marga